Susanna

Å dit for dom!
Väckning var det 06.30 denna morgon, Kändes ju sådär lagom surt efter ca högst 4h sömn föregående natt. Leevis nattliga bravader har tyvärr blivit mer drastiska ju närmare skolstarten vi kommer. Tidigare har han ju endå lyckats somna och sovit en stund innan det börjar, men igår kom vi inte ens så långt så var det yrande, en massa gråt och han fick inte tag i sömnen på något vis. Han kommer in och tänder lampan i vårat sovrum, släcker den lika snabbt igen och går in i sitt eget rum, börjar tampas och vad som låter som ett slagsmål med sitt eget täcke samtidigt som han yr och gnyr och är ledsen. Ibland är han vaken och förstår vad jag säger medan han ibland inte alls kommer ihåg vad  han sysslat med. Gode gud säger jag bara låt det lätta efter att denna vecka är över!
 
Sedan hade vi den andra filuren igen. Raka motsatsen! Uppe med tuppen och väldigt glad i hågen och åt mäktigt upp sin gröt och borstade tänderna, Lionel såg verkligen fram emot skolstarten denna morgon, min lilla mini första klassist. Lilja var glad hon med, nöjd över att få återförenas med vänner och sätta på sig ny jacka och nya skor. Mamma jag försöker endast med att hänga med i bergochdal-banan mellan dessa känslor barnen emellan. Jag hoppar från att trösta och känna mig hjälplös, ledsen och till och med arg nattetid till att plötsligt några timmar senare vara full av förväntan, glad och vara lika ivrig som Lionel. Känner mig lite grötig i huvudet om jag skall vara riktigt ärlig.
Nu ska jag försöka vila en stund medans Aurora ser på film och sedan måste jag via labbet för ytterligare fler prover innan barnen anländer hem efter sin första dag. Är så nervös för deras skull!💗
 
Våran artikel angående mobbning vi gjorde tillsammans med YLE finns nu  ute på nätet och kan läsas HÄÄR!
 
 
Kom ihåg att lyssna på era barn ordentligt, ingen skall behöva känna sig utanför eller behöva få kommentarer angående kläder eller utseende, vad man tycker om eller inte. Spendera mera tid med era små och ge dem mycket kärlek och sedan ännu mer kärlek. Det viktigaste dom behöver och värderar är endå våran tid, och genom att ge dem det, tid, så kan vi uppmärksamma tidiga tecken på om någonting inte är riktigt bra och göra någotning åt det så fort som möjligt!
Som tur är, är ju detta första dagen på resten av vårat liv!💖
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress